Palvelut

fiiliskuva

Vastaanotolle voit tulla lääkärin määräämällä fysioterapialähetteellä (Kelan lomake SV 3), jolloin fysioterapiahoidoista saa Kela-korvauksen. Voit tulla myös ilman lähetettä tai vakuutusyhtiön maksusitoumuksella. Teen myös kotikäyntejä Mänttä-Vilppulan alueella.

Fysioterapia

Fysioterapia on terveyden, liikkumisen ja toimintakyvyn edellytysten tuntemista uusimpaan saatavilla olevaan tietoon perustuen. Fysioterapeutti arvioi ja tutkii asiakkaan terveyttä, liikkumista, toimintakykyä ja toimintarajoitteita. Arvioinnin pohjalta fysioterapeutti valitsee oikeat fysioterapeuttiset menetelmät, joilla edistetään terveyttä ja toimintakykyä.

Hieronta/urheiluhieronta

Hierontaa käytetään lihasten jännistys- ja kiputilojen lievittämiseen. Hieronta mm. vilkastuttaa kudosten aineenvaihduntaa, parantaa verenkiertoa ja vähentää lihasten väsymistä. Urheiluhieronta on klassista hierontaa tehokkaampaa ja se sopii kaikille, ei ainoastaan urheilijoille.

Asentohuimaushoito

Hyvänlaatuinen asentohuimaus johtuu korvassa sijaitsevan tasapainoelimen kaarikäytävässä olevasta sakasta. Sakka aiheuttaa voimakkaan kiertohuimausoireen asennonmuutosten yhteydessä. Myös pahoinvointia saattaa esiintyä. Asentohuimausta hoidetaan liikesarjoin.

Kraniosakraaliterapia

Kraniosakraalijärjestelmä on aivokopan ja selkärangan muodostama toiminnallinen kokonaisuus, jonka tehtävänä on tuottaa, kierrättää ja uudelleen imeyttää aivo-selkäydinnestettä.

Kraniosakraaliterapian juuret ovat osteopatiassa. Menetelmän lähtökohtana on kraniosakraalijärjestelmän manipulaatio. Mikäli kehossa on traumoja, tukkeumia tai epätasapainoa, tuntuvat ne kraniosakraalirytmissä. Kun ongelmakohdat on paikallistettu, jännitys pyritään vapauttamaan kevyellä manipulaatiotekniikalla. Hoito toimii kehon kalvojärjestelmän tasolla.

Kraniosakraaliterapia edistää kehon luonnollisia parantumisprosesseja, joihin liittyy kipuja ja toimintahäiriöitä.

• Migreeni ja päänsäryt
  • silmien rasitus ja kipuilu
  • tinnitus
  • selän, niskan ja kallon alueen ongelmat
  • stressi- ja jännitysperäiset ongelmat
  • leukanivelen toimintahäiriöt
  • unettomuus
  • fibromyalgia
  • raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen olevat selän ja lantion alueen kireydet.

Faskia-käsittely

Faskia on sidekudosta, joka ympäröi / yhdistää kehon lihaksia, sisäelimiä, hermoja ja luita. Se menee kehon läpi jatkuvana kolmiulotteisena verkkona.

Faskia jaetaan

1. Pinnallinen vaskia: Kaikki kudos ihon ja syvän faskian välillä, myös rasvakudos.

2. Syvä faskia: Lujempi, tiiviimpi sidekudos pinnallisen faskian alapuolella.

Kun kalvo kiristyy, siihen tulee kiinnikkeitä, jotka heijastuvat muualle kehoon ja aiheuttavat kipua. Faskiat voivat kiristyä mm. arpien vaikutuksesta. Kipu ja häiriöt kalvojärjestelmän toiminnassa voivat aiheuttaa virheellisiä viestejä keskushermostolle  -> lisää kipua, liikkeen hallinnan häiriöitä, refleksien muutoksia, rajoittuneita liikeratoja jne..

Myofaskiaaliset ketjut ovat suuntaa antavia karttoja, joilla voidaan hoitaa tehokkaasti myofaskiaalisia kiputiloja. Faskiakäsittelyn tavoitteena on palauttaa faskian toiminta normaaliksi.